De onderhoudsnorm

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

De Onderhoudsnorm
Molenhof 3
7321BZ Apeldoorn
www.onderhoudsnorm.nl

Kvk-nummer: 123456
BTW-nummer: NL0987654B01

De hieronder met een hoofdletter geschreven definities hebben binnen het kader van deze algemene voorwaarden de volgende betekenis:

  1. Informatie: alle door de Opdrachtgever aan de Opdrachtnemer verstrekte gegevens; alle gegevens die door de Opdrachtnemer zijn vervaardigd of verzameld in het kader van de uitvoering van de Opdracht / Overeenkomst; en alle overige gegevens die relevant zijn voor de uitvoering of voltooiing van de Opdracht. Deze informatie kan zowel materieel als immaterieel zijn en kan al dan niet worden opgeslagen op fysieke of digitale dragers, en kan al dan niet worden bewaard bij derden;
  2. Medewerker(s): een natuurlijke persoon of natuurlijke personen die werkzaam zijn bij of verbonden zijn aan de Opdrachtnemer, al dan niet op basis van een arbeidsovereenkomst;
  3. Opdracht / Overeenkomst: elke overeenkomst waarbij de Opdrachtnemer zich verbindt om bepaalde Diensten te leveren aan de Opdrachtgever.
  4. Opdrachtgever: de partij waarmee de Opdrachtnemer een overeenkomst aangaat.
  5. Opdrachtnemer: De Onderhoudsnorm.
  6. Schriftelijk: vastgelegd op papier of via elektronische communicatie.
  7. Elektronisch communicatiemedium: e-mailadres, Whatsapp/mobiel nummer, of een aanvraagformulier via de Website.
  8. Algemene Voorwaarden: de algemene voorwaarden van de Opdrachtnemer.
  9. Website: de officiële website van de Opdrachtnemer, te vinden op www.onderhoudsnorm.nl.
  10. Producten: de producten zoals beschreven in de offerte en/of Overeenkomst, of op de Website van de Opdrachtnemer.
  11. Werkdagen: dagen van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van christelijke en/of nationale feestdagen en/of collectieve verlofdagen.

Artikel 2. Algemeen

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle huidige en toekomstige:

  • aanbiedingen;
  • offertes;
  • overeenkomst(en);
  • rechtsbetrekkingen; tussen de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever.
  1. Afwijkingen van en aanvullingen op de Opdracht en/of deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien zij uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen, bijvoorbeeld in een (schriftelijke) Overeenkomst of (een nadere) opdrachtbevestiging.
  2. De bepalingen van de offerte of Overeenkomst hebben voorrang boven deze Algemene Voorwaarden.
  3. Deze Algemene Voorwaarden zijn ook van toepassing op eventuele aanvullende of vervolgopdrachten.
  4. De toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden van de Opdrachtgever wordt hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen door de Opdrachtnemer.
  5. Ook die natuurlijke en rechtspersonen die direct of indirect, op welke wijze dan ook, bij de dienstverlening aan de Opdrachtgever door of vanwege de Opdrachtnemer zijn betrokken, kunnen zich jegens de Opdrachtgever beroepen op deze Algemene Voorwaarden.
  6. Diensten of andere leveringen die niet expliciet zijn omschreven in de offerte of overeenkomst maken geen onderdeel uit van de offerte of overeenkomst.
  7. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden of van de onderliggende Opdracht/Overeenkomst geheel of gedeeltelijk nietig, ongeldig of niet afdwingbaar is, door enige wettelijke bepaling, rechterlijke uitspraak of anderszins, zal dit geen invloed hebben op de geldigheid van de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden of de onderliggende Opdracht/Overeenkomst.
  8. Als op enige bepaling in de Opdracht of op een gedeelte daarvan juridisch geen beroep kan worden gedaan, blijft het overige gedeelte van de Opdracht onverminderd van kracht. Indien nodig wordt de betreffende bepaling zodanig aangepast dat er wel een beroep op kan worden gedaan, met behoud van de intentie van de partijen met betrekking tot de oorspronkelijke bepaling of het oorspronkelijke gedeelte.
  9. Prijzen verkregen via de offertetool of een vertegenwoordiger van de Opdrachtnemer zijn indicatief en gebaseerd op door de gebruiker ingevoerde eenheden, onder voorbehoud van acceptatie door de directie van de Opdrachtnemer. De uiteindelijke prijs wordt berekend op basis van nacalculatie.
  10. Offertes, aanbiedingen en prijslijsten zijn steeds onder voorbehoud van druk-, zet- en/of typefouten, evenals fouten in hard- en/of software, ongeacht de oorzaak.

 

  1. Alle opdrachten worden uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door Opdrachtnemer zelf, niet door of namens een individuele Medewerker, zelfs als de Opdrachtgever de opdracht uitdrukkelijk of stilzwijgend heeft verleend met het oog op uitvoering door een specifieke Medewerker of bepaalde Medewerkers. De artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 van het Burgerlijk Wetboek worden hierbij uitdrukkelijk van toepassing uitgesloten.

 

Artikel 3. Gegevens Opdrachtgever

  1. Opdrachtgever dient alle gegevens die naar het oordeel van Opdrachtnemer nodig zijn voor een correcte uitvoering van de verstrekte opdracht, in de gewenste vorm en op de gewenste wijze, tijdig ter beschikking te stellen aan Opdrachtnemer. Opdrachtnemer bepaalt wat wordt verstaan onder “tijdig”, “gewenste vorm” en “gewenste wijze”.
  2. Opdrachtgever staat garant voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de verstrekte gegevens, ook als deze van derden afkomstig zijn, tenzij de aard van de opdracht anders vereist.
  3. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor schade en kosten die voortvloeien uit onjuiste of onvolledige gegevensverstrekking door Opdrachtgever.
  4. Eventuele extra kosten, extra uren en andere schade die Opdrachtnemer lijdt door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk verstrekken van noodzakelijke gegevens door Opdrachtgever, komen voor rekening en risico van Opdrachtgever.
  5. Bij elektronische verzending van informatie van (en namens) Opdrachtgever door Opdrachtnemer aan derden, wordt Opdrachtgever beschouwd als de partij die deze informatie ondertekent en verzendt.
  6. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de uitvoering van de opdracht op te schorten totdat Opdrachtgever heeft voldaan aan de verplichtingen zoals genoemd in het eerste lid.
  7. Op schriftelijk verzoek van Opdrachtgever zal Opdrachtnemer de originele door Opdrachtgever verstrekte informatie aan Opdrachtgever retourneren.
  8. Opdrachtnemer heeft en behoudt het recht om de door de uitvoering van de dienstverlening verkregen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, mits hierbij geen vertrouwelijke informatie aan derden buiten Opdrachtnemer wordt bekendgemaakt.

 

Artikel 4. Uitvoering Overeenkomst

  1. Opdrachtnemer voert de Overeenkomst naar beste kunnen uit en in overeenstemming met de geldende wet- en (beroeps)regelgeving. Opdrachtnemer garandeert niet het bereiken van een specifiek resultaat. De verplichtingen van Opdrachtnemer vormen een inspanningsverplichting.
  2. Opdrachtnemer heeft het recht om Diensten te laten uitvoeren door een door Opdrachtnemer aangewezen derde.
  3. Zonder toestemming van Opdrachtnemer mogen Diensten niet worden gebruikt voor andere doeleinden dan waarvoor ze zijn verricht.
  4. De uitvoering van de Overeenkomst vindt plaats op Werkdagen.
  5. In de volgende gevallen: 
    1. Bij een onveilige situatie op de locatie waar de Diensten moeten worden uitgevoerd; 
    2. Bij (technische of fysieke) onuitvoerbaarheid van de Diensten; 
    3. Bij ontoegankelijkheid van de locatie waar de Diensten moeten worden uitgevoerd; 
    4. Indien derden werkzaamheden uitvoeren op de locatie waar de Diensten moeten worden uitgevoerd; heeft Opdrachtnemer het recht om de Diensten op te schorten. Voor elke vertraging en per ingepland dagdeel kan Opdrachtnemer een bedrag van € 300,- exclusief btw aan Opdrachtgever doorberekenen wegens meerwerk.

Artikel. 5. Regelgeving

Opdrachtgever verplicht zich tot het verlenen van volledige medewerking aan alle verplichtingen die voor Opdrachtnemer voortvloeien uit de toepasselijke (beroeps)regelgeving.

Artikel 6. Intellectueel Eigendom / Gebruiksrecht Producten

  1. Het uitvoeren van de Opdracht door Opdrachtnemer houdt niet automatisch de overdracht in van intellectuele eigendomsrechten die bij Opdrachtnemer rusten. Alle intellectuele eigendomsrechten die ontstaan tijdens, of voortvloeien uit, de uitvoering van de Opdracht blijven eigendom van Opdrachtnemer.

  2. Opdrachtgever mag de Producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van Opdrachtnemer rusten, alsook producten waarop intellectuele eigendomsrechten rusten waarvoor Opdrachtnemer gebruiksrechten heeft verworven, niet verveelvoudigen, openbaren of exploiteren. Dit omvat onder meer (maar niet uitsluitend) computerprogramma’s, tekeningen, schema’s, berekeningen, modellen, werkwijzen, adviezen, ontwerpen, rapportages, templates en andere Producten. Opdrachtnemer verleent aan Opdrachtgever een niet-exclusief en niet-overdraagbaar gebruiksrecht met betrekking tot de verstrekte producten.

  3. Opdrachtgever mag de in het tweede lid genoemde producten niet aan derden ter beschikking stellen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer, tenzij Opdrachtgever een deskundig oordeel wil verkrijgen over de uitvoering van de Diensten door Opdrachtnemer. In dat geval dient Opdrachtgever zijn verplichtingen op grond van dit artikel op te leggen aan de door hem ingeschakelde derden. De verstrekte producten mogen enkel worden gebruikt en verwerkt voor het doel zoals vastgesteld in de met de Opdrachtgever gesloten Overeenkomst. 
  4. Opdrachtgever mag de Producten slechts gebruiken voor eigen gebruik, verveelvoudigen voor eigen gebruik, ten behoeve van (voor eigen gebruik noodzakelijke) back-up en/of beveiligingsdoeleinden. Het gebruiksrecht blijft geldig zolang de Opdrachtgever tijdig en volledig aan zijn betalingsverplichtingen conform de factuur heeft voldaan.

Artikel 7. Overmacht

  1. Indien partijen de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kunnen nakomen als gevolg van overmacht in de zin van artikel 6:75 BW, worden die verplichtingen opgeschort tot het moment dat partijen alsnog in staat zijn deze op de overeengekomen wijze na te komen.
  2. Onder overmacht wordt mede begrepen, maar niet beperkt tot (dreiging van): oorlog, oorlogsgevaar, burgeroorlog, oproer, onlusten, terrorisme, werkstaking, bedrijfsbezetting, uitsluiting, brand, milieu- en waterschade, overstroming, overheidsmaatregelen, storingen in de levering van energie en bedrijfsbenodigdheden, plotselinge arbeidsongeschiktheid van één of meer personen, storingen in het computernetwerk, epidemieën, pandemieën en andere gebeurtenissen die kunnen leiden tot stagnatie in de geregelde gang van zaken binnen een kantoor en die redelijkerwijs niet voor rekening of risico komen van Opdrachtnemer.
  3. Indien de situatie zoals bedoeld in het eerste lid zich voordoet, hebben partijen het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen, zonder dat er recht bestaat op enige schadevergoeding.
  4. Als Opdrachtnemer bij het intreden van de overmachtssituatie al gedeeltelijk aan de overeengekomen verplichtingen heeft voldaan, is Opdrachtnemer gerechtigd de verrichte Diensten afzonderlijk en tussentijds te factureren, waarbij de Opdrachtgever deze factuur dient te voldoen alsof het een afzonderlijke Overeenkomst betreft.

Artikel 8. Termijnen

  1. Indien tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer een termijn/datum is overeengekomen waarbinnen de Opdracht dient te worden uitgevoerd en Opdrachtgever nalatig is om: 
  1. een vooruitbetaling te voldoen – indien overeengekomen – 
  2. of (b) de noodzakelijke Informatie tijdig, volledig, in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen, dan treden Opdrachtgever en Opdrachtnemer in overleg over een nieuwe termijn/datum waarbinnen de Opdracht dient te worden uitgevoerd.
  1. Termijnen waarbinnen de Diensten dienen te zijn afgerond, worden alleen beschouwd als fatale termijnen als dit uitdrukkelijk en expliciet tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer schriftelijk is overeengekomen.

  2. Tenzij anders bepaald in deze Algemene Voorwaarden, vervallen vorderingsrechten (inclusief schadevorderingen) en andere bevoegdheden van Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer, ongeacht de grondslag ervan, in ieder geval één jaar na het moment waarop Opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van een rechtsvordering of bevoegdheid. Deze vervaltermijn kan niet worden gestuit.

  3. Indien Opdrachtgever kwalificeert als een consument, geldt in afwijking van het vorige lid een verjaringstermijn van één jaar na het moment waarop Opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van een vorderingsrecht en/of een bevoegdheid.

  4. Iedere aansprakelijkheid vervalt in ieder geval nadat twee kalenderjaren zijn verstreken na de dag waarop de opdracht door voltooiing of anderszins is beëindigd.

Artikel 9. Honorarium en (on)kosten

  1. De Diensten uitgevoerd door Opdrachtnemer worden aan Opdrachtgever in rekening gebracht op basis van bestede tijd en gemaakte kosten, tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeenkomen, zoals bijvoorbeeld de betaling van een vaste prijs.

  2. De betaling van het honorarium is niet afhankelijk van het resultaat van de Diensten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Reistijd en verblijfskosten ten behoeve van de Diensten worden apart in rekening gebracht. Indien hierover vooraf geen afspraken zijn gemaakt, zijn deze kosten voor rekening van de Opdrachtgever.

  3. Naast het honorarium worden de door Opdrachtnemer gemaakte onkosten en de declaraties van door Opdrachtnemer ingeschakelde derden aan Opdrachtgever in rekening gebracht.

  4. Opdrachtnemer behoudt het recht om een voorschotbetaling te verlangen van Opdrachtgever. Het niet tijdig betalen van het voorschot kan reden zijn voor Opdrachtnemer om de Diensten (tijdelijk) op te schorten.

  5. Indien na het sluiten van de Overeenkomst, maar voordat de Opdracht geheel is uitgevoerd, honoraria of prijzen wijzigen, heeft Opdrachtnemer het recht om het overeengekomen tarief aan te passen, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 10. Betaling

  1. Betaling door Opdrachtgever van de aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen dient, zonder dat Opdrachtgever recht heeft op enige aftrek, korting, opschorting of verrekening, te geschieden binnen 14 dagen na de factuurdatum, tenzij anders overeengekomen of vermeld op de factuur.

  2. Indien de Opdrachtgever die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn heeft betaald, is de Opdrachtgever gehouden tot vergoeding van alle daadwerkelijk door Opdrachtnemer gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten, met een minimum van € 250,-. Voor consumenten gelden de gewone wettelijke regels.

  3. In geval van een gezamenlijk gegeven Opdracht zijn de Opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het factuurbedrag, de verschuldigde rente(n) en kosten.

Artikel 11. Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade van Opdrachtgever die ontstaat doordat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer geen, onjuiste of onvolledige Informatie heeft verstrekt, of doordat deze niet tijdig zijn aangeleverd. Dit omvat ook de situatie waarin Opdrachtnemer niet in staat is om stukken binnen een wettelijke of overeengekomen termijn te deponeren in een (openbaar of besloten) register als gevolg van een handelen of nalaten aan de zijde van de Opdrachtgever.

  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, inclusief maar niet beperkt tot: omzetschade, winstderving, rentederving, imagoschade, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, op welke manier dan ook genaamd.

  3. De aansprakelijkheid voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat volgens de aansprakelijkheidsverzekeraar van Opdrachtnemer voor het betreffende geval wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eventueel door Opdrachtnemer te dragen eigen risico uit hoofde van de verzekering. De schadevergoeding zal in geen geval het verzekerde bedrag per aanspraak overschrijden.

  4. Als de aansprakelijkheidsverzekeraar niet tot uitkering overgaat, is de totale aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot het bedrag van het voor de uitvoering van de Opdracht in rekening gebrachte en betaalde honorarium. Bij een duurovereenkomst met een looptijd van meer dan één (1) jaar wordt dit bedrag gesteld op eenmaal het gefactureerde en betaalde honorarium dat in de twaalf maanden voorafgaand aan het ontstaan van de schade in rekening is gebracht aan Opdrachtgever.

  5. De totale aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is in ieder geval beperkt tot de vergoeding van de directe schade die het rechtstreekse gevolg is van een (samenhangende serie van) toerekenbare tekortkoming(en) in de uitvoering van de Opdracht, met een maximum van tweeduizendvijfhonderd euro (€2.500,00).

  6. Onder directe schade wordt verstaan:
  • redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de schade;
  • redelijke kosten om de prestatie van Opdrachtnemer aan de Overeenkomst te laten beantwoorden;
  • redelijke kosten ter voorkoming of beperking van de schade.
  1. Een samenhangende serie van toerekenbare tekortkomingen geldt als één (1) toerekenbare tekortkoming.

  2. De beperkingen voor aansprakelijkheid gelden niet indien en voor zover sprake is van:
    • Opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer of haar leidinggevend management;
    • Wettelijke aansprakelijkheid van Opdrachtgever in geval van overlijden of lichamelijk letsel van een consument ten gevolge van een doen of nalaten van deze verkoper.
  1. Opdrachtgever is verplicht schade beperkende maatregelen te nemen. Opdrachtnemer heeft het recht om de schade ongedaan te maken of te beperken door herstel of verbetering van de uitgevoerde Diensten.

  2. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer geen, onjuiste of onvolledige Informatie heeft verstrekt.

  3. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden (waaronder medewerkers van Opdrachtnemer en door Opdrachtnemer ingeschakelde derden) die schade lijden in verband met de uitvoering van de Opdracht, welke schade het gevolg is van het handelen of nalaten van Opdrachtgever of van onveilige situaties in diens bedrijf of organisatie.

  4. Dit artikel is van toepassing op zowel de contractuele als de buitencontractuele aansprakelijkheid van Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever.

  5. In geval van (vermoedelijke) toerekenbare tekortkoming of aansprakelijkheid op grond van de wet, is Opdrachtgever gehouden een schriftelijke en deugdelijk onderbouwde ingebrekestelling te sturen aan Opdrachtnemer en een redelijke termijn te stellen waarbinnen Opdrachtnemer de tekortkoming kan wegnemen of anderszins een oplossing kan bieden. Een redelijke termijn wordt in beginsel gesteld op 30 dagen.

  6. De bepalingen van dit artikel kunnen ook worden ingeroepen door medewerkers van Opdrachtnemer en/of leveranciers van Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever en kwalificeren als derden bedingen ten gunste van de aan Opdrachtnemer verbonden personen, vennootschappen en leveranciers.

Artikel 12. Opzegging

  1. Opdrachtgever en Opdrachtnemer kunnen te allen tijde (tussentijds) de Overeenkomst onmiddellijk opzeggen zonder inachtneming van een opzegtermijn, door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de andere partij.

  2. Indien de Overeenkomst eindigt door opzegging of anderszins door toedoen van Opdrachtgever voordat de Opdracht is voltooid, blijft Opdrachtgever het honorarium verschuldigd overeenkomstig de door Opdrachtnemer opgegeven prijs.

  3. Als Opdrachtnemer overgaat tot (tussentijdse) opzegging, dan:
        • Heeft Opdrachtgever recht op medewerking van Opdrachtnemer bij de overdracht van Diensten aan derden.
        • Is Opdrachtnemer gerechtigd de tot dan toe verrichte werkzaamheden en gemaakte kosten te factureren, en deze zijn direct opeisbaar.
        • Is Opdrachtnemer gerechtigd om de Dienst(en) en/of het onderliggende project af te melden bij de bevoegde instanties, overeenkomstig de Beroepsregelgeving. Voorwaarde voor het recht op medewerking tot overdracht zoals bepaald in dit lid, is dat Opdrachtgever alle onderliggende openstaande voorschotten dan wel alle declaraties heeft voldaan.

Artikel 13. Opschortingsrecht

Opdrachtnemer is bevoegd om de nakoming van al zijn verplichtingen op te schorten, waaronder begrepen de afgifte van Informatie of andere zaken aan Opdrachtgever of derden, tot op het moment dat alle opeisbare vorderingen op Opdrachtgever volledig zijn voldaan.

Artikel 14. Elektronische communicatie en Depot

  1. Tijdens de uitvoering van de Opdracht kunnen Opdrachtgever en Opdrachtnemer door middel van een Elektronisch Communicatiemedium met elkaar communiceren en/of gebruik maken van elektronische opslag (zoals cloud-toepassingen). Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, mogen partijen ervan uitgaan dat verzending van correct geadresseerde faxberichten, e-mails (inclusief e-mails die via internet worden verstuurd) en voicemailberichten, ongeacht of deze vertrouwelijke informatie bevatten of stukken die op de Opdracht betrekking hebben, over en weer worden aanvaard. Hetzelfde geldt voor andere communicatiemiddelen die door de andere partij worden gebruikt of aanvaard.

  2. Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn jegens elkaar niet aansprakelijk voor schade die eventueel voortvloeit bij één of beide partijen ten gevolge van het gebruik van elektronische middelen van communicatie, netwerken, applicaties, elektronische opslag of andere systemen, waaronder, maar niet beperkt tot, schade ten gevolge van niet-aflevering of vertraging bij de aflevering van elektronische communicatie, omissies, vervorming, onderschepping of manipulatie van elektronische communicatie door derden, of door programmatuur/apparatuur gebruikt voor verzending, ontvangst of verwerking van elektronische communicatie, overbrenging van virussen en het niet of niet goed functioneren van het telecommunicatienetwerk of andere voor een Elektronisch Communicatiemedium benodigde middelen, behoudens voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld. Het voorgaande geldt eveneens voor het gebruik dat Opdrachtnemer daarvan maakt in haar contacten met derden.

  3. In aanvulling op het vorige lid aanvaardt Opdrachtnemer geen aansprakelijkheid voor enige schade ontstaan door of in verband met het elektronisch verzenden van (elektronische) stukken en het (digitaal) deponeren daarvan in een (openbaar/besloten) register, of door derden beschikbaar gestelde (openbare/besloten) registers.

  4. Zowel Opdrachtgever als Opdrachtnemer zullen al hetgeen redelijkerwijs van ieder van hen verwacht mag worden doen of nalaten ter voorkoming van het optreden van voornoemde risico’s.

  5. De gegevens uit de computersystemen van Opdrachtnemer leveren dwingend bewijs op van (de inhoud van) de door Opdrachtnemer verzonden elektronische communicatie tot het moment dat tegenbewijs is geleverd door Opdrachtgever.

Artikel 15. Overige bepalingen

  1. Indien de Opdrachtnemer op de locatie van de Opdrachtgever Diensten verricht, garandeert de Opdrachtgever een geschikte werkplek die voldoet aan de wettelijke ARBO-normen en andere toepasselijke regelgeving met betrekking tot arbeidsomstandigheden. De Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat de Opdrachtnemer voorzien wordt van kantoorruimte en andere faciliteiten die naar het oordeel van de Opdrachtnemer noodzakelijk of nuttig zijn om de Overeenkomst uit te voeren, en die voldoen aan alle geldende (wettelijke) vereisten. Wat betreft beschikbaar gestelde (computer)faciliteiten is de Opdrachtgever verplicht voor continuïteit te zorgen, onder meer door middel van afdoende back-up, veiligheids- en viruscontroleprocedures. De Opdrachtnemer zal viruscontroleprocedures toepassen wanneer hij gebruikmaakt van de faciliteiten van de Opdrachtgever.

  2. De Opdrachtgever zal geen bij de uitvoering van de Diensten betrokken Medewerkers aannemen of benaderen om bij de Opdrachtgever, al dan niet tijdelijk, direct of indirect in dienst te treden, dan wel direct of indirect ten behoeve van de Opdrachtgever, al dan niet in loondienst, Diensten te verrichten gedurende de looptijd van de Overeenkomst of enige verlenging daarvan, en gedurende de 12 maanden daarna.

  3. Indien de Algemene Voorwaarden in meerdere talen beschikbaar worden gesteld, is in geval van verschil of tegenstrijdigheid de Nederlandse tekst doorslaggevend.

  4. Bepalingen in de Overeenkomst die uitdrukkelijk of naar hun aard ook na afloop of beëindiging van de Opdracht van kracht dienen te blijven, blijven na afloop of beëindiging van kracht.

  5. De Opdrachtnemer heeft het recht deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De wijzigingen treden in werking vanaf het moment van schriftelijke of digitale bekendmaking, of op een datum zoals genoemd in de bekendmaking. De Opdrachtgever wordt in de gelegenheid gesteld om kennis te nemen van de gewijzigde algemene voorwaarden en deze te accepteren. Indien de Opdrachtgever de gewijzigde algemene voorwaarden niet accepteert, dient hij dit binnen 30 dagen schriftelijk aan de Opdrachtnemer mede te delen. In dat geval hebben beide partijen het recht de Overeenkomst te beëindigen door deze te ontbinden, tenzij de Opdrachtnemer zich binnen 8 dagen na de mededeling alsnog bereid verklaart de Overeenkomst onder de oude voorwaarden voort te zetten. Ontbinding dient plaats te vinden binnen 14 dagen na de in de tweede zin van dit lid bedoelde mededeling.

Artikel 16. Toepasselijk recht / forumkeuze

  1. De Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.
  2. Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in Nederland.

Download de algemene voorwaarden als PDF

Versie: 27-03-2024

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare